Oto moje pierwsze figurki do Epica. Az często przegląda alledrogo w ich poszukiwaniu i na forum Solaris VII.pl wskazał tę aukcję. Udało mi się ją wygrać, choć w sumie byłem jedynym zainteresowanym. Być może z uwagi na fakt, że GW przestało już wspierać Specialist Games, da się ich więcej znaleźć na portalach aukcyjnych. Z drugiej strony ktoś może żądać za nie grubą kasę.
Anyway...
W zestawie było dokładnie to co jest na zdjęciu. Pełen oddział Guardianów (8 podstawek, w tym 3 z Farseerami), podstawka Wraithguardów, podstawka Rangerów i po jednej podstawce Aspect Warriorów (Howling Banshees, Striking Scorpions, Warp Spiders i Dark Reapers). Ci skrzydlaci to pewnie Exarchowie do Aspectów. No i są jeszcze 4 Jetbike'i i 3 Falcony.
Z tego co mam nie da się złożyć bez mocnego proxowania nawet 1000 punktowego oddziału, ale to początek. Az ma coś Eldarskiego w swoich zasobach więc pewnie go ostatecznie tego pozbawię - 38 podstawek Guardianów i 11 starych Falconów to będzie poważne wzmocnienie. Znalazłem też dwa sklepy internetowe które mają w zasobach rzeczy do Epica (Craftworld Games i Forge World Discount), więc powoli będę coś może uzupełniał. Poszukam też może jakiś alternatywnych modeli.
Co do mojego pomysłu na niszczenie budynków w Epicu. Posłużę się tu pomysłem z BattleTecha/BattleForce i sugeruję zrobienie czterech klas budynków:
- lekkie (magazyny, orkowe chatki z błota)
- średnie (habbloki, generatoria itp.)
- ciężkie (katedry imperialne, linia obronna Aegis)
- wzmocnione (bunkry, fortece etc)
Żeby sobie ułatwić zadanie do zaznaczania aktualnej kondycji budynku można użyć kostek. I tak lekkie budowle mają 4 punkty wytrzymałości (k4), średnie 8 (k8), ciężkie 12 (k12) a wzmocnione 20 (k20). Fortece i linie obronne mogą mieć kilka segmentów, ale np. wystarczy rozwalić jeden segment aby zrobić wyłom w linii. Wytrzymałość budynków zdejmują bronie z BP lub Ignore Cover. Można ew. zrobić jakiś Armor Save jeśli to będą dodatkowo opancerzone konstrukcje i może jakieś Void Shieldy jeśli budynek będzie chroniony polem siłowym. Możliwość niszczenia budynków będzie dodatkowym atutem przy tworzeniu scenariuszy, gdzie niekoniecznie gra będzie toczyć się do wycięcia przeciwnika do nogi. Zobaczymy czy to zadziała.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz