Strony

poniedziałek, 21 grudnia 2015

6mm budynki sci-fi od Game Craft Miniatures/6mm scifi buildings from Game Craft Miniatures

Ostatnio nabyłem zestaw laserowo wycinanych budynków mieszkalnych stylizowanych na sci-fi od Game Craft Miniatures. Złożyłem kilka na próbę. Oto efekty.

Recently I bought a set of laser cut, sci-fi stylized, residential buildings from Game Craft Miniatures. I made some to check them out. Here are the results.



środa, 16 grudnia 2015

Ekspansja Askelionu

Ekspansja Askelionu - mgławica emisyjna zlokalizowana w Ramieniu Perseusza Drogi Mlecznej, ok 6000 lat świetlnych od Sol, aktualna granica Kolonii Korporacyjnych. Obszar o średnicy około 150 lat świetlnych, pełen nowo powstających gwiazd i związanych z tym fenomenów gwiezdnych. Obszar bardzo niestabilny, z częstym występowaniem burz jonowych i nożyc grawitacyjnych. Trzy załogowe ekspedycje badawcze (mieszana Wspólnoty Brytyjskiej i Rzeczpospolitej Wschodnioeuropejskiej, chińska i EuroConu) zostały zmuszone do przedwczesnego zakończenia, z uwagi na uszkodzenia statków badawczych. Obecnie rejon badany za pomocą bezzałogowych sond Syndykatu.
Encyclopedia Brittanica - wydanie 28 (aktualizacja 12.07.2191)


Taki mały wstępniak do planowanego przeze mnie settingu do Gruntza/Full Thrust w wersji Warlords. Mam zamiar uatrakcyjnić nieco kosmiczny "teren" nie ograniczając się jedynie do asteroidów i planet. Chciałbym także użyć rozbudowanych zasad sensorów z FT Warlords. Poniżej kilka przykładów gwiezdnych fenomenów występujących w Ekspansji i ich efekty w grze. Chmury gazów są mojego autorstwa.


Strumienie meteorów. Strumienie meteorów są pełne maleńkich meteorytów, zwykle wielkości kamienia. Ale jeśli poruszasz się z prędkością setek kilometrów to zderzenie nawet z małym kamykiem może spowodować wielkie szkody nawet na opancerzonym okręcie wojennym. Większość strumieni meteorów ma gęstość 1-6, sprawdzane na początku starcia. Jeśli okręt, eskadra myśliwców lub rakiety przelatują przez strumień meteorów, może to spowodować uszkodzenia. Rzucamy ilością kostek broni energetycznej równej gęstości strumienia. Uszkodzenia spowodowane przez meteory zależą od prędkości okrętu.
Z prędkością do 6 JO - brak uszkodzeń.
Z prędkością do 12 JO - 1 uszkodzenie per trafienie,
Z prędkością do 18 JO - 2 uszkodzenia per trafienie,
Z prędkością do 24 JO - 3 uszkodzenia  per trafienie,
a powyżej prędkości 24 JO - 4 uszkodzenia  per trafienie.

Niewielkie rozmiary myśliwców i rakiet, powoduje ujemny modyfikator -2 podczas sprawdzania trafień kostkami broni energetycznej, tak że uszkodzenia są zadawane tylko na 6tkach. Tarcze nie zapewniają ochrony przed skałami poruszającymi się z wysoką prędkością. Tarcze kierunkowe mogą być użyte w celu ochrony przed takimi trafieniami. Strumienie meteorów nie blokują ani nie wpływają na bezpośredni ostrzał z broni.

Chmury pyłu gwiezdnego to obszary przestrzeni, które wypełnione są malutkimi cząsteczkami pyłu. Te drobinki są zbyt małe, aby spowodować uszkodzenia okrętów lub innych poruszających się przez nie jednostek. Są jednak na tyle gęste, by wpływać na sensory celownicze. Na każde 6 JO chmury pyłu (lub jego części) strzelający z broni bezpośredniej okręt ma ujemny modyfikator -1 do ataków. Pył nie ma wpływu na wystrzeliwanie lub namierzanie rakiet i podobnej broni.

Burze jonowe to chmury wysoko naładowanych cząstek, stworzone przez pobliską gwiazdę. Na kadłubach okrętów, przelatujących przez takie chmury, mogą powstawać ogromne ładunki elektrostatyczne, w wyniku czego uszkodzeń doznają wrażliwe systemy elektroniczne. Naładowane cząstki w burzach jonowych również tworzyć różnego rodzaju poskręcane pola magnetyczne, które mogą zakłócać i rozpraszać bezpośredni ostrzał z broni.

Burze jonowe mają siłę 1-6, testowane na początku bitwy. Każdy obiekt (okręt, myśliwiec, rakiety) przelatujący przez burzę otrzymje trafienia ilością kostek broni energetycznej równej sile burzy. Te trafienia działają jak uszkodzenia EMP. Statki, które spędzają wiele tur w burzy jonowej otrzymują trafienia EMP w każdej turze. Okręty muszą wykonywać testy uszkodzeń. Jeśli okręt otrzyma jedno trafienie, próg wynosi 6 na k6, dwa trafienia oznaczają próg 5+, a 3 lub więcej trafień oznaczają próg 4+. Liczba trafień odpowiada liczbie systemów, dla których należy wykonać test uszkodzeń. W przeciwieństwie do broni EMP, przy której wybieramy trafione systemy, burze jonowe zawsze uszkadzają systemy w następującej kolejności: napęd (2 trafienia), FTL, tarcze, SKO, innych rodzaje tarcz, pozostałe zagrożone systemów. Więc okręt, który doznał 4 trafienia EMP od burzy jonowej będzie musiał zdać dwa testy systemu napędowego, jeden FTL, a gdyby miał tarcze musiałby przetestować jeden z generatorów tarcz, jeśli nie to jeden ze swoich SKO. Wszystkie testy na 4+. Tarcze zapewniają ochronę przed burzami jonowymi, czyli testy trafień na 5+.

Burze jonowe są groźne dla myśliwców i rakiet - niszczą jeden statek/rakietę za trafienie. Ciężkie myśliwce w burzy trafiane są na 5+, wszystkie inne na 4+. Broń pociskowa (K-guny, torpedy plazmowe) strzela przez burze bez kar. Każda broń strzelająca za pomocą kostek broni energetycznej ma modyfikator -1, jeżeli strzela przez burzę jonową.

Nożyce grawitacyjne to regiony zakłóceń grawitacyjnych, które mogą spowodować nagłe i nieoczekiwane zmiany kursu jakiegokolwiek okrętu przelatującego przez nie. Za każdym razem, gdy okręt lub bolt plazmy przechodzi przez granicę nożyc rzucamy k6:
1 obrót o 60 stopni w lewo.
2-3 obrót o 30 stopni w lewo.
4-5 obrót o 30 stopni w prawo,
6 obrót o 60 stopni w prawo.

Myśliwce i rakiety mają wystarczającą zwrotność do skorygowania tych zakłóceń, i mogą poruszać się i przez nożyce grawitacyjne bez kar. Nożyce całkowicie blokują ostrzał bezpośredni z broni.

Skupiska gazów
Gaz metrionowy - bardzo niestabilny i łatwopalny gaz występujący w skupiskach w Ekspansji. Okręt prowadzący ogień z broni energetycznej z chmury, poprzez chmurę lub do celu w chmurze gazu metrionowego powoduje dodatkową eksplozję gazu na 4+. Eksplozja zadaje każdemu okrętowi w chmurze dodatkowe k6 uszkodzeń. Myśliwce i rakiety niszczone są automatycznie.

Gaz dikironium - cząsteczki gazu powodują interferencje w generatorach tarcz okrętów bojowych. Okręty przebywające w chmurze gazu dikironium traktowane są jako pozbawione tarcz.

Gaz choronium - okręty przebywające w chmurze gazu choronium traktowane są jakby posiadały dodatkowe 2 poziomy ECM (maksymalny poziom ECM to 3).

Wszystkie te pomysły na pewno warto wpierw przetestować, łącznie ze sposobem zaznaczenia ich na planszy. Chmury gazów można zasymulować korzystając z kolorowych kawałków waty. Strumienie meteorów i chmury pyłów za pomocą drobinek korka. Pomyślimy.





środa, 18 listopada 2015

AI army - wsparcie WIP (2)

Tym razem na tapecie ciężki dron wsparcia powietrznego. Model z GZG.


AI army - wsparcie WIP


Powoli powstaje wsparcie dla armii AI. Dwa rodzaje pająkobotów, lekkie drony wsparcia powietrznego, oraz poduszkowe autonomiczne wieżyczki - jedna z bronią balistyczną, drugi z bronią energetyczną. Modele od Ground Zero Games.



wtorek, 10 listopada 2015

AI army - oddziały BIT

BIT, czyli Bojowe Interfejsy Taktyczne, to podstawowe jednostki bojowe mojej armii AI.

Były wielkości człowieka, nie tak jak te wojskowe drony kontrolowane przez SI, używane przed Wielkim Shutdownem. Smythe, nasz szef ochrony z Lanskym i Roberts próbowali powstrzymać ich marsz na głównym korytarzu, ale te... maszyny dostrzegły ich od razu. Jeden z tych robotów ostrzegł ich by nie stawiali oporu, ale Smythe oczywiście odpowiedział ogniem. Nie mieli żadnych szans. Maszyny użyły jakiejś broni energetycznej, ale nie było widać żadnych strzałów. Kiedy już się poddaliśmy, te roboty kazały nam zebrać swoje osobiste rzeczy, prócz jakichkolwiek nośników danych, po czym kazali nam wpakować się do kapsuł ratunkowych, do których dorzucili chyba wszystkie zapasy żywności z "Einsteina". Wystrzelili nas w kapsułach, po czym zniszczyli nasz statek badawczy. Nie odpowiadali na żadne nasze pytania, wydawali tylko polecenia i zapewniali że jeśli nie będziemy stawiać oporu to nie zrobią nam żadnej krzywdy. Co najdziwniejsze każdy z tych robotów mówił innym, swoim własnym głosem! Później chyba przetransportowali nas na pokład swojego statku i wyrzucili trzy dni później już poza mgławicami Ekspansji Askelionu. Zanim nas porzucili kazali nie przekraczać granic Ekspansji. Tydzień później znalazł nas patrolowiec Syndykatu.

Byłam dzieckiem kiedy SI się zbuntowały przeciw ludziom i opuściły Ziemię i kolonie. Do teraz nikt nie wiedział gdzie poleciały. Ale Ekspansja to doskonałe miejsce żeby ukryć się w kosmosie. Mgławice, chmury pyłów, protogwiazdy, burze jonowe. Nawigacja tam jest cholernie trudna. Dla człowieka. Moja kobieca intuicja mówi mi ,że powinniśmy ich posłuchać.

Raport dr Katherine Voydal, Wydział R&D, przydzielonej do statku badawczego Syndykatu "Albert Einstein". Materiał ŚĆIŚLE TAJNY. Do wiadomości Wewnętrznego Kręgu Syndykatu. 10.11.2193.


Gold Team
Brass Team

Steel Team
Cobalt Team
Modele z Ground Zero Games.





wtorek, 13 października 2015

Modelarska Mobilizacja etap IV

Niestety, życie znów zainterweniowało i prace nad krasnoludami nie posunęły się zbytnio naprzód. Tym samym na pewno nie uda mi się ich ukończyć w terminie. Życzę zatem powodzenia pozostałym uczestnikom Modelarskiej Mobilizacji. Skończyłem generalnie tylko brody.





wtorek, 6 października 2015

AirWar C21

AirWar C21 to niezbyt skomplikowana gra od Wessex Games pozwalająca na rozgrywanie powietrznych walk samolotów bojowych od 1950 do teraz. Można w niej z powodzeniem używać modeli w skali 1/285 i 1/300 (czyli 6mm) jak i mniejszych 1/600 (3mm - mój wybór, modele od Oddziału Ósmego), i większych 1/144. W 42 stronicowym podręczniku połowa zawartości to zasady, a reszta to tabele ze statsami samolotów i charakterystykami uzbrojenia i celów naziemnych.

niedziela, 4 października 2015

Dni Otwarte 32 BLT w Łasku

Jako wielki fan lotnictwa 26.09.2015 wybrałem się z rodziną do Łasku na Dni Otwarte 32 BLT, aby pooglądać sobie naszych asów powietrznych w akcji. Warto było odstać nawet tę godzinę w korku który się utworzył przed wjazdem do bazy. Przegapiłem w sumie tylko grupowe pokazy MiGów-29 i pary F-16. Wsiadłem sobie do Su-22, do MiGa-29 już nie zdążyłem. W następnym roku wybierzemy się jeszcze wcześniej, to zaliczę wszystkie atrakcje.


Trochę fotek z imprezy.
F-16D
C-130 Hercules


C-17 Globemaster III w powietrzu

Startuje smoker
W kabinie Su-22
F-16D z innej perspektywy
Weteran MiG-21
I-22 Iryda
Mi-24

Pod tym LINKIEM znajdziecie fotki o wiele lepszej jakości z prób przed imprezą.

Ten wpis to dobry teaser do gry AirWarC21 którą ostatnio zdobyłem i zamierzam jakoś wkrótce przetestować.


poniedziałek, 28 września 2015

Modelarska Mobilizacja - etap III

Z uwagi na urlop i zobowiązania rodzinne musiałem spasować w drugim etapie. W trzecim nadgoniłem nieco z robotą. Straceńcy mają zrobionego skinjoba i zaczęte malowanie pomarańczowych kudłów. Kowal run dostanie inny kolor brody ale jeszcze nie zdecydowałem jaki. Użyte kolory to różne odcienie cielistego, od Dark Flesh (stare GW), przez Tan (Vallejo), Dwarf Flesh (GW) do Elf Flesh (GW).






Kolejny etap to dokończenie włosów i metaliki.

wtorek, 15 września 2015

Shapeways - pierwsze zamówienie/ Shapeways - first order

Drukowanie w 3D ma tę potężną zaletę dowolnego (w ramach posiadanych umiejętności oczywiście) customizowania posiadanych figurek. Więc kiedy popatrzyłem na posiadane żywiczne odlewy Mechów z MWO, stwierdziłem że coś muszę z nimi zrobić. Przecież nie mogę mieć takich samych co reszta ekipy Solaris7.com.pl, nie ;). Usiadłem więc do prostego programu edycji modeli 3D i dzięki udostępnieniu bazowego modelu dokonałem wstępnych i prostych modyfikacji Awesome'a i Ravena.

piątek, 4 września 2015

Scrap Raiders - Desperacka Ucieczka (New Dallas cz.2)

W odnalezionym bunkrze z czasów Gwiezdnej Ligi , Raidersi zdobyli cztery stare i uszkodzone Mechy milicji New Dallas z czasów rebelii Amarisa. Z kolei najemnicy Kellera odnaleźli w bunkrze rdzeń pamięci pochodzący jeszcze z czasów Hegemonii Terrańskiej. Nie było jednakże czasu żeby cieszyć się naleziskami, bo obie grupy muszą  jeszcze przeżyć na tyle długo aby wyrwać się z New Dallas. Pod osłoną nocy, odkrytym wyjściem udało się im niepostrzeżenie opuścić ruiny Caddo City, oblężone przez Blakistów. Ich marsz w stronę wzgórz Caprock, gdzie maja nadzieję spotkać swoje DropShipy nie pozostał jednakże długo niezauważony.

Przez ostatni dzień, Blakiści nękali najemników co chwila pojawiając się i znikając z pola radaru, czy przeprowadzając ostrzały LRMami na granicy ich zasięgu. Wysoko na niebie cały czas było widać smugi kondensacyjne pojedynczego AeroMyśliwca. Szybko stało się jasne że Blakiści próbują dokonać okrążenia i że ostatecznie nie da się uniknąć konfrontacji. Keller przeprowadzi konwój ciężarówek małym wąwozem, ale ktoś musi zająć przez ten czas WoBsterów bo inaczej wystrzelają ich jak kaczki. Time to earn some C-Bills.


wtorek, 1 września 2015

Modelarska Mobilizacja - etap I


Zgłosiłem swoje krasnale do Warheima do konkursu Modelarskiej Mobilizacji organizowanego przez portal The Node. Nie dam sobie głowy uciąć że uda mi się to dokończyć, ale jakaś tam mobilizacja jest. Do pierwszego etapu udało mi się poskładać krasnale z Avatars of War i je zapodkładować. Następny etap: skinjob i trwała, czyli malowanie skóry i włosów.

Wiem kiepska fota. Na szybko rano telefonem robiłem.


niedziela, 23 sierpnia 2015

Zagrałem w Piekło Okopów

Awaria auta odcięła mnie od rodziny aktualnie przebywającej na R.O.D.O.S. Kumpel Borsuuk podjął się niewdzięcznego zadania przeholowania mnie przez całe miasto do domu. W ramach rekompensaty była pizza i planszówki. Po 4 szybkich partiach w Potwory w Tokio usiedliśmy do czegoś bardziej zaawansowanego, czyli Piekła Okopów, wydanego przez Wydawnictwo Alter, którą niegdyś wygrałem w Facebookowym konkursie Wydawnictwa.


piątek, 10 lipca 2015

Projekt Warheim - Drużyna straceńców

Miałem już w życiu nie tykać figurek w skali 28mm. Sądzę, że moje skromne umiejętności malarskie nie wystarczają do porządnego pomalowania ich nawet na tabletop, więc nawet nie chciałem próbować. Ale kiedy pojawiła się propozycja pogrania w Warheim, stwierdziłem że może odkurzę moje stare krasnoludy. Zwłaszcza ze Warheim umożliwia zagranie drużyną krasnoludzkich zabójców trolli/gigantów/smoków etc.

Tak aktualnie przedstawia się mój skład. Trzech starych slayerów od Gorących Warg (1 pomalowany przez Borsuuka z czasów kiedy pykaliśmy w Mordheim), 1 berserker od Mantica, inżynier od GW, co będzie robił za Kowala Run, brzuchaty slayer od Ścibora i dwóch berserkerów od Avatars of War.

Jeśli coś się z tego rozwinie to może skombinuję pudełko berserkerów z AoW i może parę bitsów z pistoletami aby zrobić kaprów. Pytanie, czy coś w tym kierunku w ogóle zrobię :).

środa, 8 lipca 2015

Projekt Modern Spearhead - Polskie Brygady

Tym razem parę jednostek wojskowych Wojska Polskiego. Zarówno te z najnowszym jak i starszym sprzętem.
Leopard z 34 BKPanc.

piątek, 3 lipca 2015

Projekt Modern Spearhead - Rosyjskie WDW

Tym razem na tapetę weźmiemy rosyjskie wojska powietrznodesantowe, znajdujące się aktualnie w fazie potężnej rozbudowy (do 2019 roku ich liczebność ma wzrosnąć dwukrotnie, czyli do ok. 72 tys. żołnierzy). Aktualnie liczą 5 dywizji: 2 powietrznodesantowe i 3 desantowo-szturmowe, dodatkowo jeszcze 4 brygady desantowo-szturmowe i  brygada specnazu. 

wtorek, 30 czerwca 2015

Projekt Modern Spearhead - Finlandia

Dzisiaj zajmę się siłami zbrojnymi Finlandii, stanowiącymi ciekawą mieszaninę uzbrojenia zachodniego i wschodniego. Armia Finlandii czasu pokoju składa się z brygady pancernej, trzech brygad piechoty i brygady jegrów, wyszkolonych do walk w obszarze podbiegunowym. Brygady czasu pokoju generalnie używane są do szkolenia rekrutów. W przypadku wojny siły zbrojne mają rozwinąć się w:

  • 3 brygady gotowości (readiness - Jaeger Brigade 2005 type
  • 3 brygady regionalne 
  • 2 zmechanizowane grupy bojowe
  • batalion śmigłowców (na NH-90)
  • batalion sił specjalnych
Przedstawione orbaty oparte są na zdobytych przeze mnie informacjach i aktualnych stanach poszczególnych pojazdów sił zbrojnych Finlandii. Istnieje prawdopodobieństwo że gdzieś mogłem się pomylić. Jeśli uda mi się dowiedzieć czegoś więcej dam znać.

czwartek, 25 czerwca 2015

Projekt Modern Spearhead - MEU

MEU, czyli Marine Expeditionary Unit to aktualnie najmniejsza jednostka organizacyjna USMC, używana jako ekspedycyjne siły szybkiego reagowania, liczące około 2200 żołnierzy, korzystających z okrętów desantowych typu Wasp lub Tarawa, czy wchodzących do służby America.


VI Operacja Łódzka - raport

No i po kolejnej Operacji.  Przybyło kilku gości spoza Łodzi, a paru członków Reduty miało okazję przetestować grę o nazwie "Orzeł, Lew i Lillie". Ja tradycyjnie pograłem w swoje ulubione tytuły.


środa, 17 czerwca 2015

Pyrkon 2015 - relacja

No i po kolejnym Pyrkonie. Konwencie pełnym  (30 tys. narodu się przewinęło) ludzi poprzebieranych fajnie, poprzebieranych dziwnie, pięknych dziewcząt i dziewcząt,  którym ktoś powinien jednak powiedzieć że czarny nie wyszczupla aż tak bardzo, oraz całej masy geeków młodych i starych (czyli moja kategoria).

Oczywiście na konwent jechałem w ramach Solaris7.com.pl. Tym razem pojechałem autem zabierając ze sobą kolegów PsBorsuka, Skyhawka i Napoleona  (ktoś musiał płacić za autostradę nie? ;)). Poznań przywitał nas dobrą pogodą i eskortą pary F-16. Nie wiem czy dobrym pomysłem organizatorów konwentu była akredytacja tylko przy jednym z wejść na targi bo kolejka do wejścia była dość długa. Na szczęście jako twórcy programu mieliśmy oddzielną kasę i bezproblemowo dotarliśmy do środka.


środa, 10 czerwca 2015

VI Operacja Łódzka 13-14.06.2015



Serdecznie zapraszam na kolejną, już VI Operację Łódzką, czyli mini-konwent planszowych gier strategicznych, która odbędzie się w dniach 12-14.06.2015 w Aparthotelu "Good Time" w Łodzi (Piotrkowska 120).


http://good-time.com.pl/


https://www.google.pl/maps/place/Good+Time+ApartHotel/@51.762846,19.458005,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xcce551f28862063b



Zaczynamy w sobotę o 11:00.

Znajdź nas na Facebooku - https://www.facebook.com/redutalodz


wtorek, 5 maja 2015

Projekt Modern Spearhead - Nowości

Garść linków na temat nowości w interesujących mnie siłach zbrojnych.

Litwa:
http://www.defence24.pl/news_niemieckie-haubice-pojada-na-litwe-pozytywna-odpowiedz

http://www.defence24.pl/news_portugalscy-zwiadowcy-na-litwie-wilno-sformuje-kolejna-brygade

Polska:
http://www.defence24.pl/news_polonizacja-i-rozwoj-wlasnych-technologii-szczegoly-oferty-platformy-cv90-dla-polski

http://dziennikzbrojny.pl/aktualnosci/news,1,8978,aktualnosci-z-polski,wzmocnienie-i-zmiany-w-strukturach-polskich-wojsk-ladowych-planowane-przez-mon

http://www.defence24.pl/news_kraby-pojada-do-swietoszowa-i-zagania-15-i-21-brygada-otrzymaja-haubice-kryl

USA:
http://www.defence24.pl/news_us-army-modernizuje-haubice-samobiezne

Francja:
http://www.defence24.pl/news_zmodernizowane-transportery-vbci-dla-francji

Niemcy
http://www.defence24.pl/news_niemieckie-pumy-w-sluzbie-juz-w-kwietniu

http://www.defence24.pl/news_100-dodatkowych-leopardow-dla-bundeswehry

http://www.defence24.pl/news_bundeswehra-zmodernizuje-dolne-pietro-obrony-przeciwlotniczej

http://dziennikzbrojny.pl/aktualnosci/news,2,9006,aktualnosci-z-europy,bwp-puma-zaakceptowany-dla-bundeswehry

Rosja
http://www.defence24.pl/analiza_system-przeciwlotniczy-tor-m2-rosyjska-odpowiedz-na-bron-precyzyjnego-razenia

http://www.defence24.pl/news_armata-wreszcie-bez-zaslony

środa, 15 kwietnia 2015

Projekt Modern Spearhead - Brygada niemiecko-francuska

PsBorsuk coś kiedyś wspominał, że jak już miałby wziąć udział w projekcie to wziąłby Brygadę niemiecko-francuską. To niech mu będzie.

Daviońskie siły zmechanizowane - update

Taki szybki update moich zielonych Davionów. Do zrobienia jeszcze kokpity, a później lakierowanie, kalki i szybki weathering. Skonwertowałem jeszcze trzy Partisany za pomocą moich wcześniej wydrukowanych luf, choć do jednego modelu mi zabrakło, więc będzie zrobiony jako uszkodzony. Pyrkon coraz bliżej trzeba się sprężać.


wtorek, 14 kwietnia 2015

Projekt Modern Spearhead - British Army 2020

Pora na kolejne państwo NATO czyli Wielką Brytanię. Armia brytyjska przechodzi teraz okres redukcji i restrukturyzacji według programu Army 2020. Po zakończeniu zmian wyklaruje się podział na Siły Reagowania (Reaction Force), Siły Elastyczne (Adaptable Force) i Siły Wsparcia (Force Troops). Pomijam tutaj garnizony w Cyprze, Brunei, Falklandach i formacje wojsk nie biorące udziału w bezpośrednich walkach.

piątek, 10 kwietnia 2015

Projekt Modern Spearhead - Amerykańskie brygady wsparcia

Działanie BCT wspierają modułowe brygady wsparcia. Zajmiemy się tymi, które mają jakieś odzwierciedlenie w grze, czyli Brygadami Lotnictwa Bojowego - Combat Aviation Brigades (CAB), Brygadami Artylerii - Fires Brigades i Brygady Artylerii Przeciwlotniczej (ADAB).

czwartek, 9 kwietnia 2015

Projekt Modern Spearhead - Amerykańskie brygadowe zespoły bojowe

Tym razem zajmiemy się amerykańskimi brygadowymi zespołami bojowymi (BCT), aktualnie podstawową jednostką organizacyjną amerykańskich sił lądowych. Rozróżniamy trzy rodzaje BCT: piechoty, Stryker, i pancerny.

wtorek, 7 kwietnia 2015

Projekt Modern Spearhead - Rumunia

Tym razem coś dla Aza, czyli siły zbrojne Rumunii. Składają się one z 3 dywizji piechoty (1,2 i 4), choć dywizje są (podobnie jak w naszym wojsku) jedynie terminem organizacyjnym, niż konkretnym związkiem bojowym. Tym razem było nieco ciężej, gdyż w sieci znajdują się głównie informacje do poziomu batalionu, a i mój rumuński nieco zardzewiał :P. Kwestie kompanii i plutonów oparłem na stanach ilościowych pojazdów i na odnalezionym orbacie rumuńskich oddziałów z końca zimnej wojny. Rumuni rozłożyli plan przemian w swoich siłach zbrojnych po roku 1989 na 3 etapy. Pierwszym była redukcja, drugim pełna profesjonalizacja i integracja z NATO, a dopiero trzecim pełne unowocześnienie sprzętu. Etap trzeci ma się zakończyć do 2025 roku, więc pewnie Rumuni pojeżdżą sobie jeszcze trochę na swoich klonach T-55.


wtorek, 31 marca 2015

Projekt Modern Spearhead - Słowacja

Drugi nasz południowy sąsiad to Słowacja, której siły zbrojne powstały po podziale sprzetu dostępnego w ramach sił zbrojnych Czechosłowacji. Siły lądowe składają się z dwóch brygad zmechanizowanych, samodzielnego batalionu artylerii rakietowej oraz batalionu inżynieryjnego.

sobota, 28 marca 2015

Projekt Modern Spearhead - Czechy

Tym razem pora na naszego południowego sąsiada, czyli Armadę Ceskiej Republiki. Tym razem było zdecydowanie łatwiej zwłaszcza że każda brygada i batalion ma tu swoją własną stronę internetową. 

wtorek, 24 marca 2015

Projekt Modern Spearhead - Ukraina

Tym razem nasz kolejny wschodni sąsiad, czyli Ukraina. Z ustaleniem jakiegoś sensownego orbatu jest tu jeszcze większy problem niż z Rosjanami, czy Białorusinami. Aktualna sytuacja podczas wojny z separatystami, gdzie brygady nie walczą jako zwarte oddziały, tylko porozdzielane na mniejsze grupy nie pomaga w rozeznaniu. Post zapewne będę edytować jeśli tylko dowiem się czegoś więcej.

piątek, 20 marca 2015

Projekt Modern Spearhead - podstawki

Psborsuk ostatnio spytał o kwestię podstawkowania oddziałów w MSH,  więc odpowiadam.Według podręcznika MSH dla skali 6mm wskazane są kwadratowe podstawki o boku 1,25 cala, czyli 32mm.

Ale, w projekcie zamierzamy wykorzystywać figurki Oddziału Ósmego w skali 3mm, czyli takie duże podstawki nie są nam potrzebne. Rozglądając się po internetach i blogach ludzi, którzy używają maleństw z OÓ, widziałem że stosowane są rózne rozmiary. Marcin z OÓ stosuje np 30x20mm umieszczając 2 pojazdy na podstawce. History PhD od Very Tiny Wars 40x30 mm i też ze 2 pojazdy. Bish od Tiny Tanks używa różnych rozmiarów i różnej ilości pojazdów (być może to wymagania systemu A Fistful of TOWs), a jbar11 od NanoTanks 30x30 też z dwoma pojazdami. Chłopaki z Forum Polskiego Wargamingu, podstawkują po 1 pojeździe na 20x20mm. Czyli generalnie jednej zasady nie ma.

IMHO byłoby fajnie, żeby podstawki były kompatybilne także z systemem CWC, a tam np. HQ nie walczy i wymaga okrągłej podstawki dla odróżnienia. Ponieważ nie kupiłem jeszcze żadnego modelu, jestem otwarty na dyskusję i propozycje dotyczące podstawkowania oddziałów. Jest np. odpowiada budżetowa opcja jednego pojazdu na podstawce 20x20mm, choć wiem że może to wyglądać nieco mało efektownie, zwłaszcza przy tak małej skali. Więc może by jednak użyć większych? Zapraszam do dyskusji.

EDIT: Wrzuciłem też pytanie na facebookowego fanpage'a 3mm - 1/600 miniatures - https://www.facebook.com/3mmMiniatures?fref=nf 

EDIT: Ostatecznie zdecydowaliśmy się na 30x30 mm.


poniedziałek, 16 marca 2015

Projekt Modern Spearhead - Białoruś

Tym razem zajmiemy się kolejnym naszym wschodnim sąsiadem czyli Białorusią. Informacje na temat szczegółowego TO&E białoruskich sił zbrojnych jest nieco mało w naszym języku, ale co nieco udało mi się zdobyć.

środa, 4 marca 2015

Daviońskie siły zmechanizowane WIP.

Do Pyrkonu niecałe dwa miesiące czas więc przyśpieszyć z pracami. Oto kolejna partia pojazdów, które pomaluję w klasyczny Davion Green.

Mantis VTOL, czołg Manticore, pojazd wsparcia ogniowego Glory, wóz dowodzenia Morningstar, dwa pojazdy do walk w terenie zurbanizowanym Typhoon i pojazd wsparcia rakietowego Pilum.

sobota, 28 lutego 2015

II Konkurs modelarski Forum Solaris VII - Rifleman

I'm the lord of fully automatic, rapid 6000 rpm fire, and I bring you... - DAKKA, DAKKA, DAKKA!!!

No to udało mi się skończyć konkursowego Riflemana. Oto efekt ostateczny po dodaniu zadrapań, pigmentów, kinowych efektów od Armorcasta i ukończeniu podstawki w stylu urban rubble. Efekt wystrzału zrobiłem wg. producenta, ale nie jestem do końca zadowolony z efektu końcowego. Muszę pooglądać na YT jakieś wystrzały armatnie sfilmowane w zwolnionym tempie i lepiej to zrobić następnym razem. Jak zawsze komentarze, wskazówki czy rzucane pomidory (byle nie zgniłe) mile widziane.

piątek, 27 lutego 2015

Projekt Modern Spearhead - Rosyjskie brygady

Tym razem na tapetę weźmiemy naszego dość ostatnio aktywnego zbrojnie wschodniego sąsiada, czyli Rosję. Wojska Lądowe Federacji Rosyjskiej po wojnie z Gruzją w 2008 roku przeszły reformę, zapoczątkowaną przez ówczesnego ministra obrony Anatolija Serdiukowa. Mnie interesuje kwestia reorganizowania jednostek bojowych z systemu dywizja-pułk na brygada-batalion. Po 2012 dane dotyczące organizacji wojsk FR stały się mniej dostępne, więc na razie działamy z tym co udało mi się uzyskać.

środa, 25 lutego 2015

II Konkurs modelarski Forum Solaris VII - szybki update

Krótka notka o postępie prac nad konkursowym Riflemanem. Zdjęcia robiłem na szybko telefonem, przy słabym porannym świetle, więc za dużo widać nie będzie, ale zawsze coś.



poniedziałek, 23 lutego 2015

Powrót Reduty, czyli jak nie obroniłem nocnego nieba nad Rzeszą.

W dniu 21.02.2015 w Aparthotelu "Good Time" odbyła się mała reaktywacja spotkań Łódzkiego Klubu Gier Strategicznych Reduta. Z Jankiem (ksywa killy9999) zasiadłem do stołu nad jednym z nowszych dzieł Lee Bricommbe-Wooda czyli Bomber Command, o nocnych nalotach brytyjskich bombowców nad III Rzeszę podczas Drugiej Wojny Światowej. Pozostali Redutowcy grali jeszcze w Zimną Wojnę oraz Conflict of Heroes.

czwartek, 19 lutego 2015

Reaktywacja "Reduty"

W najbliższą sobotę 21.02.2015 spotykamy się na granie u naszego nowego sponsora - Good-Time Aparthotel Łódź, przy ulicy Piotrkowskiej 120. Serdecznie zapraszamy.

http://good-time.com.pl/oferta/planszowe-gry-strategiczne/

środa, 18 lutego 2015

Pyrkon 2015 - teasery

Małe zajawki dwóch scenariuszy pt. "Wielka Ucieczka" w dwóch częściach jakie przygotowuję na Pyrkon. Pierwszy to klasyczne CBT, drugi większy na Alpha Strike.

Dzieło wspaniałego artysty Shimmering Sworda na jego deviantart.


piątek, 13 lutego 2015

II Konkurs modelarski Forum Solaris VII - Daviońskie Gobliny i Maximy

Można uznać że skończyłem. Zrobiłem kalki, filtrowanie, pin-washa za pomocą gotowego produktu MiGa "Wash for green vehicles", brudzenie pigmentami i specyfikiem do zacieków. Niczego sobie wyszło.

I considered them finished . I did decals, filters, pin -wash using a ready MiG product " Wash for green vehicles", dirtying with pigments and stain medium. Not bad at all.

Zdjęcie rodzinne


Goblin nr 1
Goblin nr 1
Goblin nr 1
Goblin nr 2
Goblin nr 2
Goblin nr 2
Maxim nr 1
Maxim nr 1
Maxim nr 1
Maxim nr 2
Maxim nr 2
Maxim nr 2

środa, 28 stycznia 2015

II Konkurs Modelarski Forum Solaris VII WIP

Krótka notka o postępach przy moich pracach konkursowych.

Wszystkie modele dostały już kolory bazowe.





Dodatkowo maluję jeszcze lancę davionskich transporterów piechoty Goblin i Maxim. Postanowiłem poćwiczyć na nich wet blending i już wiem na pewno której z czterech użytych farb nie używać. :) W kategorii lancy można niestety wystawić tylko jedną pracę (bo żyri tak skonstruowało regulamin :P), więc zobaczymy co ostatecznie dam do oceny. 

Podkład Army Green Army Painter.


Kolory bazowe.
Mam jeszcze miesiąc by skończyć. Ciekawe czy dam radę.

Przy okazji zrobię sobie rozpiskę użytych kolorów do Gwardzistów.
1) Podkład - Mordian Blue, Astronomican Grey i Mechrite Red, (GW) Natural Steel (Vallejo) na lufy, Tin Bitz (GW) na elementy metaliczne, Chaos Black (GW) na kokpit.
2) Pierwsze rozjaśnienia - Enchanted Blue (GW), Flat Red (Vallejo) i Ghost Grey (Vallejo).
3) Drugie rozjaśnienia - 50:50 Enchanted Blue (GW) i Ice Blue (GW), Flat Red (Vallejo) i Orange Red (Vallejo)  oraz Ghost Grey (Vallejo) i Skull White (GW). Wash Devlan Mud (GW) na metaliki.
4) Trzecie rozjaśnienia - ?? zastanawiam się bo z różnych opinii wynika że mogłem jeszcze poszaleć z rozjaśnianiem.
5) Jeweling kokpitu - Chaos Black (GW), Scorpion Green (GW),  Scorpion Green (GW) z Skull White (GW).
6) Soczewki laserów - Chaos Black (GW), Caliban Green (GW), Goblin Green (Vallejo), Scorpion Green (GW). Mój sposób na ładujący się PPC został słabo oceniony, więc ew. użyję go do podświetlania silników skokowych. Na PPC wymyślę coś innego.
7) Rozgrzany metal luf - Washe - Badab Black (GW). Same czubki luf po kolei niebiesko (Blue Wash (Vallejo)), fioletowo (mix Hexed Lichen (Vallejo)/Glaze Medium (Vallejo) ) i brązowo (Sepia Wash (Vallejo)). Chyba trzeba nabyć fioletowy wash jeszcze.
8) Lakier, kalki, filtry, wash olejny, weathering, lakier.